Diversiteit

De veelzijdigheid van mijn werk is wat ik het leukst vind. Afgelopen maand heb ik bijvoorbeeld een schildersbedrijf geholpen bij het maken van een prachtige website. Het onderhouden van een Lees meer

Online vergaderen, put dit je uit?

Ik had zonet een ZOOM meeting. Totaal 5 personen. Nu hoorde ik laatst ook al iemand vragen. “Maakt het je niet moe?” Eerlijk? Soms wel. Een goede voorbereiding is zeker Lees meer

Virtual Assistant

De één kiest voor ondersteuning op de werkplek. De ander voor ondersteuning op afstand. Het kan beide! Inmiddels is al gebleken dat vele zzp-ers en het mkb succesvol gebruik maken Lees meer

Secretaresse 2.0

UTRECHT – Hoe gaat het met de secretaresse? Het beroep van kopietjes maken, koffie halen en een taxi bellen is nagenoeg verdwenen door de digitalisering. Is dit het einde van het Lees meer

Vier elk succes!

Precies drie jaar geleden ben ik gestart met mijn eigen bedrijf Felua Office Management. Moeilijk? Nee. Gewoon een kwestie van doorpakken. Nu, drie jaar later, kijk ik terug op een Lees meer

Uw eigen personal assistant

Personal assistant vs virtual assitant Als virtual assistant ondersteun ik ondernemers en zelfstandig professionals. Dit gebeurt vanuit mijn eigen kantoor. Hierdoor is er meer focus op het werk en worden zaken Lees meer

Personal assistant vs virtual assitant

Als virtual assistant ondersteun ik ondernemers en zelfstandig professionals. Dit gebeurt vanuit mijn eigen kantoor. Hierdoor is er meer focus op het werk en worden zaken tijdig afgerond. Virtual assistant is een nieuw begrip. Je hebt ze in vele soorten. De één houdt zich bezig met grafisch design, de ander met Social Media en weer een ander met het secretariële. Heel breed dus, want vaak zijn ze van alle markten thuis.

Wat ik zonet al schreef: de virtual assistant is in opkomst. Bij steeds meer ondernemers en zelfstandig professionals is het duidelijk wat de meerwaarde hiervan is. Op de allereerste plaats: het ontzorgen waardoor de ondernemer zich kan focussen op zijn eigen werk.  Op de tweede plaats: de flexibiliteit. En op de derde plaats: Lage kosten omdat je niemand in dienst hoeft te nemen. Gewoon inzetten wanneer het jou uitkomt en voor een x aantal uur. Het gebeurt allemaal op afstand. Een persoonlijk gesprek is ook geen probleem. Vaak wordt er zo nu en dan afgesproken (real life of via Skype).

Een virtual assistant is dus een personal assistant (PA) op afstand. En werkt vanuit een eigen kantoor.

In 2017 zal de virtual assistant zich nog meer laten zien. Want steeds meer ondernemers ervaren het gemak hiervan. Dit geldt ook voor mij. Er zijn ondernemers die mij een paar uur per week inzetten om secretariële, administratieve en financiële taken op te pakken. Erg leuk natuurlijk en ook heel divers. Zij zitten nergens aan vast. En alleen de uren die ervoor zijn gebruikt worden uiteraard gefactureerd. Een meerwaarde is ook dat de virtual assistant zelf ondernemer is. Hierdoor zijn er vele raakvlakken. Het zorgt voor efficiëntie. Omdat ik mijn eigen kantoor heb ben ik ook veel flexibeler. Mijn werktijden zijn van 09.00 uur tot 19.00 uur.

Dus de term ‘virtual assistant’ zie je vaker voorbij komen in 2017.

Secretaressedag

Sommige managers laten graag hun waardering blijken en verrassen de secretaresse met een kleinigheidje. Erg leuk en attent altijd! In de loop der jaren heb ik het zelf ook meegemaakt. Lees meer

Een kijkje in de keuken van …

Op een dag zoals deze word ik wakker. Vervolgens doe ik de normale routinehandelingen en pak ik mijn smartphone om mijn mail te bekijken. Leuk! Een nieuwe review op de Lees meer

De verandering van de secretaresse

Het is een feit. De rol van de secretaresse is veranderd. De taken zijn verrijkt en vragen nog meer organisatie- en managementkracht. Iets waar gelukkig steeds meer managers lucht van krijgen. Het is niet Lees meer

Geleefd door je inbox

Zonder mailen houd je meer tijd over. Dat staat buiten kijf. Maar als je niet meer mailt. Hoe maak je dan afspraken en zorg je voor verdere communicatie? Dit is Lees meer